Bright future for lighting technology with glowing OLED wallpaper

OLEDs may soon replace lightbulbs in homes and offices with panels of energy-efficient light built into walls.

World's first multilayer white light-emitting OLED

Wallpaper that can glow with light and bendable flat-panel screens are a step closer thanks to research into organic LEDs (OLEDs), which are widely hailed as the next generation of environmentally friendly lighting technology.

OLEDs use very little power to produce light, even compared with modern energy-saving bulbs. The chemicals they are made from can be painted on to thin, flexible surfaces, allowing them potentially to be used to replace traditional lightbulbs in homes and offices with panels of energy-efficient light built into walls, windows or even furniture. Other uses include flexible display screens, whose very low power consumption would mean they could operate without mains power, for example as roadside traffic warning signs powered by small solar panels.

Lomox Limited, a two-year-old company based in north Wales, awarded more than Β£450,000 today by the government-backed Carbon Trust to accelerate the development of its OLED technology.

Around a sixth of all the UK’s electricity is used for lighting and Lomox claims its OLEDs are 2.5 times more efficient than standard energy-saving lightbulbs. The Carbon Trust said that, if all modern lights were replaced by OLEDs, annual carbon emissions around the world could fall by 2.5m tonnes by 2020 and almost 7.4mT by 2050. Replacing old, incandescent bulbs with OLEDs would generate even greater CO2 savings.

OLEDs have shown much promise in laboratories but must get over two major hurdles to become widespread consumer items: they are expensive to make and they tend to have relatively short lifetimes. “What our technology does, with the seven patents we have, is fix those problems,” said Ken Lacey, chief executive of Lomox. He said his company’s OLEDs have the potential to last as long as modern fluorescent lights and, for the display sector, as long as LCD panels. Lomox also claims its light matches natural light more closely than other energy-saving bulbs.

The company will focus its efforts on getting the first of its OLEDs to market by 2012, mainly for outdoor lighting. “The early part of the grant is to do the testing and take this out to that marketplace,” said Lacey.

Mark Williamson, director of innovations at the Carbon Trust, said: “Lighting is a major producer of carbon emissions. This technology has the potential to produce ultra-efficient lighting for a wide range of applications, tapping into a huge global market. We’re now on the look-out for other technologies that can save carbon and be a commercial success.”

The grant for Lomox is one of 164 projects supported by the Carbon Trust for small companies working on a range of renewable energy and energy efficiency technologies such as fuel cells, combined heat and power, bioenergy, solar power, low-carbon building technologies, marine energy devices and more efficient industrial processes.

From: guardian

Iklan

80 comments on “Bright future for lighting technology with glowing OLED wallpaper

  1. (maaf) izin mengamankan PERTAMA dulu. Boleh kan?!
    Sudah tentang hal yang sulit dan sering bikin pusing ditambah lagi dengan bahasa yang gak terlalu saya pahami.
    Met malam aja, lah.
    Hehehehehe

  2. Assalaamu’alaikum

    Satu tampilan baru dalam teknologi moden yang mengurangkan pemanasan dalam bangunan dan mempunyai dekorasi yang sangat menarik serta menakjubkan apabila cahayanya dipasang kerana sifat warna warninya yang pelbagai.

    Salam mesra dari bunda di Sarikei, Sarawak.

  3. Apa khabar dedekusn ? Lama tidak bertanya khabar. mudahan sihat dan bertambah mantap dalam berbagi hikmah. Salam ceria di tahun baru.

  4. bri agiih uas kang^^…
    minta doa dan juga semangat membaranya iaa
    makasiihhh πŸ™‚
    semoga bri bisa dan berhasil πŸ™‚

  5. lama rasanya nggak main ke rumah kang dede, info yg bagus kang, bisa di implementasikan nih

    Selamat ber akhir pekan buat para sahabat semua semoga happy akhir pekannya dan damai beserta keluarga

  6. OLEDs hemat energi listrik, aman kan buat di rumah… kalo pasang itu bisa terang benderang dong ya . Linknya sudah saya pasang juga kang Dede salam buat keluarga di ciamis selatan

  7. Hampir tiap hari Kang ditingalian tapi can aya nu engal wae. Ari soal saperti : carbon, carbon emissions, CO2, lighting technology, news, OLED, OLEDs, physic, , ultra-efficient lighting, mah puyeng.

    Salam we ka sadayana di Ciamis

  8. hehe πŸ˜€ membaca arti dan ulasan diatas,jadi berfikiran membuat caraya dari cas seperti batrei hp πŸ˜€ πŸ˜€ tapi berfikir mesin otak ini minim tentang hal fisika πŸ˜€ πŸ˜€

    salam hangat dari cah lapindo

  9. Selamat Tahun Baru 2010

    Hati Hati ARUS PERCEPATAN menimpa Nusantara

    Sahabat semuanya tahun 2009 sudah di belakang kita..

    DEMI MASA..

    DEMI WAKTU..

    WAL ASRI..

    semuanya sudah kita lalui bersama sama..

    Canda tawa riang Gembira Tangis suka duka nan pilu telah berlalu..

    semua telah kembali ke alam LAMUNAN TUHAN..

    Tahun 2010 akan datang Menyongsong kita semuanya..

    Tahun 2010 akan segera kita jalani setapak demi setapak..

    Semua itu masih menjadi RAHASIA TUHAN..

    Sesungguhnya Masa yang akan Datang Masih Berada dalam Sirr nya TUHAN..

    Bahkan Sirr/ubun ubun manusia selalu berada dalam Genggaman Tangan Tuhan

    Sesungguhnya Hidup Manusia berada dalam Genggaman Tangan Tuhan..

    Sahabat.. mari kita diam sejenak melamun di alam lamunan Tuhan..

    Membuka kembali perjalanan Tahun 2009 yang baru kita lalui bersama sama..

    Diam dalam tafakur perenungan diri yang dalam..

    Bukankah waktu yang lalu adalah guru untuk ESOK lebih baik

    Bukankah kita harus mengambil hikmah perjalanan kemarin demi perbaikan

    Sahabat Jangan Sia Siakan Waktu sebelum waktu berbalik melindas kita

    Mari kita benahi diri kita masing masing dan belajar serta terus belajar

    Menemukan Tujuan Hidup Manusia dalam Kesadaran Sepenuhnya

    Walau kemungkinan tahun 2010 akan berjalan dengan berat..

    Keadaan mungkin semakin tiada menentu dan semakin sulit saja

    Fenomena alam dan gejolaknya semakin kerap bertambah melanda

    Tapi biarlah semua itu menjadi pelajaran untuk ber SEGERA

    Segera melangkah membenahi diri.. diri lahir dan diri bathin..

    Membenahi Perjalanan Lahiriah dan Perjalanan Bathiniah yang terabaikan

    Ingat sahabatku semuanya sekali lagi bahwa dirimu meliputi lahir dan bathin

    Jika tiba Saat dan Waktunya maka diri lahir akan kembali kepada tanah

    Tetapi sekali lagi INGAT !!! karena diri Bathin akan bangkit melanjutkan perjalanan

    Diri Bathin akan menuai hasil apa yang selama ini kita tanam dan perjuangkan

    Menangis DARAHpun percuma saja jika kau lalai selama di sini

    Sahabat mulailah berfikir untuk menata kehidupan bathin kita masing masing

    Sebab ketahuilah kehidupan bathin adalah sebuah perjalanan spiritual panjang

    Diri Lahiriah melambangkan nilai manusia di hadapan manusia lainnya..

    Sedangkan Diri Bathiniah melambangkan Nilai Manusia dihadapan Tuhan..

    yayaya.. Sesungguhnya NILAI MANUSIA dihadapan ALLAH ada di sini..

    Sahabat biarlah tahun 2010 menjadi tahun kebangkitan bagi kita semua

    Tahun 2010 menjadi Momentum Bangkitnya Kesadaran dalam Diri

    Mari Sahabatku semuanya gapailah esok lebih baik dan lebih baik lagi

    Sekali lagi MELANGKAHLAH SEGERA.. jangan SIA SIA kan waktumu..

    Sebelum TERLAMBAT
    Selamat Tahun Baru 2010

  10. πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜† πŸ˜†

    RAIHLAH β€œJATI DIRI MANUSIA”.. untuk

    MENGEMBALIKAN JATI DIRI BANGSA INDONESIA

    Salam Cinta Damai dan Kasih Sayang β€˜tuk Sahabatku terchayaaaaaank

    I Love U fullllllllllllllllllllllllllllllll

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s